Мета: формувати початкові уявлення про інформацію та повідомлення, про
використання повідомлень людиною; формувати ключові компетентності: вміння
вчитися – організовувати своє робоче місце; здоров’язбережувальну – вести
здоровий спосіб життя та безпечну поведінку; предметну – вчити учнів
орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією;
розвивати
логічне мислення, пам'ять, уяву, виховувати інтерес до вивчення інформатики.
Обладнання: комп'ютер, підручник, робочий зошит.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід
уроку

Станьте, діти, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько.
Поверніться до гостей.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
ІІ. Актуалізація опорних
знань
1.
Гра «Ромашка»
–
На попередніх уроках ми
познайомилися з клавіатурою, і зараз наша ромашка перевірить, як ви засвоїли
цей матеріал.
На дошці
прикріплена квітка, пелюстки якої зафарбовані різними кольорами. За кожною
пелюсткою сховане питання, на яке учні повинні дати відповідь.
·
Червона: як ввести одну
велику літеру?
·
Помаранчева: Як змінити
мову на українську?
·
Зелена: Для чого
використовується клавіша Enter?
·
Блакитна: Для чого служить
клавіша Пуск?
·
Коричнева: Клавіатура – це
пристрій введення чи виведення?
·
Бежева: Яку команду
виконує клавіша Esc?
2.
Розгадай ребус (слайд 1,
2)
-
Чи чули ви раніше ці
слова?
-
Що вони означають?
Відповідь: інформація, повідомлення.
ІІІ. Повідомлення теми і
мети уроку
-
Отже, сьогодні на уроці ми
дізнаємося, що таке інформація та повідомлення. (слайд 3)
IV. Введення нового матеріалу
1.
Бесіда
Ми з вами не раз зустрічалися на уроках зі словом «інформація». Пам'ятаєте,
ми говорили, що комп'ютер обробляє інформацію? А що ж таке інформація?
Спробуємо разом розібратися.
Людина щодня дізнається про те, чого не знала раніше, — отримує нову
інформацію. Інформація — це знання, які ви здобуваєте на уроках і на заняттях у
гуртках, відомості, які ви дістаєте з книжок, журналів, телепередач, у
спілкуванні, зі спостережень навколишнього середовища та з інших джерел. (слайд
4)
Усі книги містять у собі інформацію. Табло на стадіоні також дає інформацію
про кількість забитих футболістами голів. Підвищення температури тіла людини -
це інформація про її здоров'я. Дзвінок у школі це інформація про початок або
кінець уроку, а дзвінок будильника вранці - це інформація, що вже час
прокидатися. Ваші вимазані чи порвані штанці є інформацією про те . що
трапилося з вами у дворі. (слайд 5)
Отже, інформація — це відомості про навколишній світ. У
повсякденному житті кожен з нас намагається обробити, зберегти, використати та
передати здобуту інформацію.(слайд 6)
Інформація передається за допомогою повідомлень. Наприклад, диктор
телебачення повідомляє про події, які відбуваються в Україні, розповідь
учителя, команда «місце» - повідомлення для собаки. (слайд 7)
Повідомлення бувають усними, письмовими, у вигляді рисунків, жестами,
спеціальними знаками чи організованими якимось іншим чином. (слайд 8).
За допомогою повідомлень відбувається обмін інформацією між людьми, між
людьми і пристроями, між пристроями; обмін сигналами в рослинному і тваринному
світі тощо. Наведіть свої приклади.
2. Повторення правил поведінки та безпечної роботи в комп’ютерному класі. (слайд 9)
- Які правила
порушив хлопчик?
- Під час уроку
Ганнуся протерла рукою екран монітора. Які правила порушила Ганнуся?
- Одного разу Юрко підійшов до комп'ютера і
почав поправляти проводи. Які правила порушив Юрко?
3.
Фізкультхвилинка (слайд 10)
4.
Робота за комп’ютером (розвивальна гра «Чарівний малюнок»
пакета GCompris,
ст. 61)
5.
Релаксація (гімнастика для очей):
a.
Повільно переведіть погляд
вгору-вниз, потім навпаки. Повторити 3 рази.
b.
Міцно зажмурте очі,
рахуючи до трьох, потім відкрийте очі і подивіться вдалину, рахуючи до п'яти.
Повторити 4-5 разів.
V. Узагальнення та систематизація знань
-
Робота з підручником: ст.
58-62
-
Робота в зошиті: ст.
24-25, завд.1, 2, 4, 5
VIII. Підсумок уроку
-
Що нового ви сьогодні
дізналися на уроці?
-
Що таке інформація і як
вона передається?
-
Що таке повідомлення?
-
Якими можуть бути
повідомлення?
Всі ви добре працювали,
На уроці не дрімали,
Гостей гарно зустрічали
Всі завдання розв’язали!
Молодці!
Немає коментарів:
Дописати коментар