Урок 18
Тема: Середовище описання та виконання
алгоритмів.
Мета:
·навчальна: сформувати
поняття програми, комп’ютерної програми,комп'ютерне середовище виконання
алгоритму, навчитись завантажувати проект у середовище Скретч та познайомитись
з особливостями роботи в середовищі Скретч;
·розвивальна: розвивати
логічне мислення на основі спостережень, порівнянь, усвідомлення отриманого
матеріалу; продовжувати розвивати навички роботи з інформаційними технологіями;
·виховна: стимулювати
інтерес до предмету, пізнавальну активність, акуратність, терпимість та
інформаційну культуру учнів.
Тип уроку:
засвоєння нових знань, формування вмінь.
Хід уроку
І.
Організаційний етап
Вітання з класом.
Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.
ІІ.
Актуалізація опорних знань
Опишіть такі поняття:
1.
Що називають алгоритмом? Коли
ти у своєму житті виконував алгоритми? Наведи приклади.
2.
У якій формі можна подати
алгоритм? Наведи приклади.
3.
Чи кожну інструкцію можна
назвати алгоритмом? Поясни відповідь.
4.
Хто або що може бути виконавцем
алгоритму?
5.
Поясни, що означає виконати
послідовність дій формально. Наведи приклади зі свого життя.
6.
Чим відрізняється виконавець
команди від виконавця алгоритму? Наведи приклади
ІІІ.
Вивчення нового матеріалу
Пояснення
вчителя з використанням презентації.
Якщо
алгоритм призначено для виконання за допомогою комп'ютера, його записують
спеціальною мовою, яка має бути йому «зрозумілою». Такий запис називають
програмою.
Програми
створюють для опрацювання інформаційних даних за допомогою комп'ютера.
Говорять, що виконавцем програм є
комп'ютер.
Комп'ютерна програма
— це алгоритм опрацювання даних, записаний спеціальною мовою та призначений для
виконання комп'ютером
Переглянути
процес виконання програми на комп'ютері деяким виконавцем, що має свою систему
команд, і її результат можна в середовищі виконання алгоритму.
Комп'ютерне середовище
виконання алгоритму — це спеціальна програма, яка дає змогу
створювати і виконувати алгоритми для обраних виконавців з визначеною системою
команд на комп'ютері. Прикладом такого комп'ютерного середовища є програмне
середовищеСкретч.
Мову
Скретч було розроблено в травні 2007р. спеціалістами Медіа-лабораторії
Масачусетського технологічного інституту, метою яких було створення нових
засобів навчання дітей програмуванню.
Завантаження середовища Скретч:
Вікно
програми Скретч має складові, подібні до вікон програм, які ми вже вивчали:
рядок заголовка, меню, кнопки управління вікном
тощо.
У
цьому середовищі виконавцем алгоритму є Рудий кіт. Для нього існує своя система
команд. З кожною командою пов'язана певна подія, яка відтворюється на сцені
Виконавців
алгоритму в середовищі Скретч ще називають спрайтами.
У перекладі з англійської мови sprite — світлячок або ельф.
Програма,
що виконується в середовищі Скретч, складається з команд, які можна обрати в
контейнері. Вони реалізують команди із
системи команд виконавця алгоритмів у середовищі, які об'єднані в групи:
·
руху,
·
зміни вигляду,
·
малювання,
·
відтворення звуку тощо.
Зображення
вигляду виконавця, фон сцени і програму можна зберегти у файлі. Файл,
створений у середовищіСкретч, називають проектом.
Відкривають
існуючий проект за таким алгоритмом:
1.
У меню Файл обрати вказівку
Відкрити.
2.
У вікні Відкрити проект вибрати
потрібну папку, наприклад, папку Навчальні проекти.
3.
Натиснути кнопку Гаразд.
4.
Вибрати файл проекту. Знову
натиснути кнопку Гаразд.
Під
кнопками управління вікном середовища розміщено кнопки перемикання його
режимів роботи
У
режимі перегляду ми бачимо тільки сцену виконання алгоритму, що займає весь
екран. Вийти з нього можна, натиснувши кнопку повернення у верхньому правому
кутку екрана Щоб виконавець алгоритму розпочав виконувати команди на сцені,
натискають на зелений прапорець. Кнопка Зупинити все припиняє виконання
алгоритму.
У
режимах У зменшений розмір та У певний розмір відображаються всі
складові вікна програмного середовища, як показано на попередньому
слайді. У першому режимі сцена зменшена.
У цих режимах алгоритм можна виконувати покомандно, групою або цілком.
IV. Формування
практичних умінь і навичок
Увага!
Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та
санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж
з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Кіт-музикант (с.28 підручника 6 кл.)
Відкрий проект Кіт-музикант, що міститься у папці Навчальні проекти.
Запусти на виконання програму збережену в проекті.
Завдання 2. Малюнок (с.29 підручника 6 кл.)
Відкрий та запусти на
виконання проект Герб, що міститься в папці Навчальні проекти. Розглянь режими
роботи середовища виконання алгоритмів Скретч.
Завдання 3. Працюємо
у парах
Обговоріть як можна продовжити такі речення:
· Щоб запустити на виконання
програму в середовищі Скретч потрібно …
·
Спрайт - це...
·
Якщо двічі клацнути лівою кнопкою миші на команді в
контейнері скриптів, то …
Завдання 4. Працюємо
у парах
Остап для свого молодшого брата склав інструкцію «Як
відкрити проект Метелика в
середовищі Скретч». Обговоріть,
які речення мав використати хлопчик у цій інструкції. Сформулюйте їх одне
одному.
V. Підсумок
уроку
Обговорюємо
·
Що
таке програма? Як пов’язані терміни «програма» і «алгоритм»?
·
Що
являє собою середовище виконання алгоритму?
·
Кого
називають виконавцем алгоритму у середовищі Скретч? Наведи проклади таких виконавців.
·
Чим
відрізняється вікно програмного середовища Скретч від інших відомих тобі вікон програм? Наведи приклади.
·
Як
відкрити файл, створений у середовищі Скретч?
·
У
яких режимах можна працювати у середовищі Скретч? У чому їх особливість?
·
Як
запустити на виконання програму, створену у середовищі Скретч?
Рефлексія
·
Чого
навчилися?
·
Що
сподобалось на уроці, а що ні?
·
Чи
виникали труднощі при роботі з програмою Скретч?
Опрацювати параграф підручника, вивчити основні поняття
Немає коментарів:
Дописати коментар