Урок 17
Тема: Поняття текстового документа,
його об’єктів. Текстовий процесор, його призначення.
Мета:
ü навчальна:
сформувати
вміння переглядати та редагувати
графічні зображення засобами ОС Windows;
ü розвиваюча:
розвивати
інформаційну культуру, логічне мислення, пам'ять; удосконалювати навички роботи
з клавіатурою;
ü
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність,
акуратність, дисциплінованість.
Хід
уроку
І. Організаційний
етап
Привітання із класом,
перевірка присутності учнів на уроці, повідомлення теми і мети уроку
ІІ.
Актуалізація опорних знань учнів
Дайте
відповідь на запитання:
1.
Які є види документів?
2.
Що потрібно, щоб швидко і грамотно створити текстовий
документ?
III.Вивчення
нового матеріалу
Пояснення вчителя
з елементами демонстрування презентації
Текстовий документ – документ,
який складається з текстових об’єктів (символів, слів, абзаців) та графічних
обєктів.
Для створення й опрацювання текстових документів
використовують спеціальні програми – текстові редактори і текстові
процесори.
Текстові редактори призначені для опрацювання документів,
які містять лише звичайний текст.
Текстові процесори використовуються для роботи з
документами, які містять, крім тексту, й інші об’єкти.
Текстовий процесор – програма, призначена для
створення й опрацювання текстових документів.
Текстові редактори використовують не лише у комп’ютерах,
але й у мобільних телефонах.
Завантажити текстовий процесор Microsoft Word можна:
•
Натиснути значок
текстового редактора на робочому столі
•
Пуск/Усі програми/Microsoft office/Microsoft Word
Вікно програми текстового
процесора має спільні елементи, схожі з елементами вікна редактора презентацій:
•
рядок заголовка;
•
рядок меню;
•
кнопки управління вікном;
•
робоча область програми;
•
панель інструментів;
•
рядок стану.
У текстових документах працюють з такими об’єктами:
символ, слово, речення, абзац, сторінка.
У текстових процесорах для виділення окремих складових тексту
використовують мишку або комбінації клавіш.
Для виділення графічного об’єкта необхідно клацнути мишкою у будь-якому
місці цього об’єкта.
Виділити
|
Microsoft Word
|
Слово
|
Двічі клацнути мишею у
межах слова
|
Речення
|
Клацнути мишею у межах
будь-якого слова при натисненій клавіші Ctrl
|
Один
абзац
|
Тричі клацнути мишею в
будь-якому місці абзацу
|
Увесь
документ
|
Одночасно натиснути
клавіші Ctrl+A
|
IV.
Формування
практичних умінь і навичок
Інструктаж з правил техніки
безпеки
Завдання
1. Середовище текстового процесора Microsoft Word (ст.122)
Визнач призначення інструментів, розміщених на різних
вкладках вікна програми та на рядку стану, інструментів навігації й панелі
швидкого доступу при роботі з файлом Цікаві місця України.
Завдання
2. Країни Європи та їх столиці (ст.123)
У файлі Країни, що
зберігається в папці Текстові документи, виділи однаковим
кольором опис країни та назву її столиці.
Завдання
3. Коректор (ст.124)
Склади алгоритм роботи виконавця Коректора,
який за допомогою лише клавіші Del видаляє символи @ із тексту документа Українські традиції.
На початку роботи алгоритму курсор знаходиться на початку тексту, а виконавець Коректор
може переміщуватись у тексті лише вправо і вниз.
V. Підсумок уроку
Обговорюємо
1. Поясни, що
таке текстовий документ.
3. За допомогою
яких програм можна опрацьовувати текстові електронні документи?
4. Які елементи
містить вікно текстового процесора, встановленого на твоєму комп’ютері?
5. Як у
середовищі текстового процесора можна виділити складові тексту?
6. Чи можна під
час роботи з текстовим документом у середовищі текстового процесора обійтися
без миші?
Рефлексія
o
Що нового сьогодні дізналися?
o
Чого навчилися?
o
Що сподобалось на уроці, а що ні?
o
Чи виникали труднощі?
Опрацювати
параграф підручника п.18, конспект уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар