середа, 15 лютого 2017 р.

Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.

Урок 41
Тема: Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.
Мета:
ü навчальна: сформувати уявлення про правила створення і налаштування властивостей елементів керування перемикач і прапорець; сформувати вміння програмувати обробку події вмикання перемикача і встановлення прапорця;
ü    розвивальна: розвивати логічне мислення та креативність;
ü   виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Середовище програмування Lazarus,браузер.

Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
         Фронтальне опитування:
1.    Який вигляд мають команди повного та неповного розгалуження?
2.    Які властивості напису і поля ви знаєте, що визначають їх значення, як їх можна змінити?
3.    Для чого використовуються в програмах, з якими ви працювали, розкривні списки, прапорці та перемикачі?
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
         Під час роботи з різними програмами користувачеві досить часто доводиться робити вибір певних елементів або налаштувань із запропонованих у діалоговому вікні. Сьогодні ми ознайомимося з компонентами RadioButton (перемикач) і CheckBox (прапорець), які дозволяють робити вибір різних можливостей або режимів роботи.
IV. Вивчення нового матеріалу
         Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
V. Фізкультхвилинка
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
         Робота за комп’ютером:
         Завдання 1. Створити проект “Розв’язки квадратного рівняння”
Квадратне рівняння, це рівняння виду ax²+bx+c=0, де а,b,c – числа (a≠0)
Дано: a,b,c
Знайти: x1,x2
Зв’язок: D=b²-4ac — дискримінант
Якщо, D≥0 маємо два розв’язки: x1=(-b+√D)/(2a), x2=(-b-√D)/(2a)
Якщо, D<0 розв’язків не існує.

 Завдання 2. Скласти програму, в якій реалізовано головоломку Лойда: із заданого набору чисел вибрати ті, сума яких дорівнює 50.
1. Створіть новий проект.
2. Додайте на форму десять компонентів CheckBox. Властивостям Caption компонентів CheckBox надайте значень з набору чисел, запропонованих С. Лойдом: 25, 27, З, 12, 6, 15, 9, 30, 21, 19.
3. Додайте на форму два компоненти Label. Властивості Caption компонента Label1 надайте значення «Сума чисел:». Компонент Label2 призначений для виведення суми чисел, які відповідають вибраним прапорцям.
4. Опишіть змінну S як глобальну:
var Form1:TForm1;
S: Integer;
4. Створіть процедуру обробки події OnCreate для форми.
5. Змінна S набуває значення 0 при завантаженні форми:
procedure TFormi.FormCreate(Sender: TObject);
begin
S := 0;
end;
6. Створіть спільний для всіх прапорців обробник події OnCIick. У програмному коді реалізується такий алгоритм: якщо прапорець установлений, відповідне число додається до суми S, якщо прапорець скинутий, відповідне число віднімається від суми S. Після цього значення суми виводиться в напис І.аbеІ2.
procedure TForm1.CheckBox1Click(Sender: TObject);
Begin
with (Sender as TCheckBox) do begin
If Checked Then
S := S + StrToInt(Caption)
Else s := S – StrToInt(Caption);
end;
Label2.Caption := IntToStr(S);
end;
7.Запустіть проект. Спробуйте розв’язати головоломку.
Вправи для очей.
VIІ. Підсумки уроку
VІІI. Домашнє завдання
         Вивчити п.6.4


Немає коментарів:

Дописати коментар